sâmbătă, 2 iunie 2012

cozonac în ... tavă de ''pizza''

    ...m-am jucat într-o zi cu tava de pizza (o tăviţă mică, jos, adăncită şi goală, deasupra cu o tăviţă mică, subţire, cu găurele, unde se aşează aluatul) şi am pregătit o compoziţie ca de cozonac...
       cantităţi: 12 linguri făină (cu vărf), 1/2 nuca de drojdie, aproximativ 10-11 linguri cu lapte, 2 ouă, 3 linguri margarină, 2-2,5 linguri ulei, 4-5 linguri zahăr, esentă lamăie, nucă de cocos (pentru presărat pe deasupra), 1 ou (pentru uns pe deasupra), rahat (după gust), zahăr pudră vanilat (după gust).
       am pregătit drojdia: drojdia (căt o nucă) + 1 linguriţă zahăr + 1 linguriţă făină = şi am lăsat ca să se înmulţească drojdia, undeva la cald...
       am dizolvat zahărul în laptele călduţ...
       am tăiat rahatul mărunt...
       am amestecat apoi: făina, drojdia, ouăle, laptele cu zahărul, esenta, margarina, uleiul ... până am obţinut un aluat moale...
       am lăsat aluatul la dospit, acoperit cu o pânză, aproape 10-15 minute (depinde de calitatea făinii ...), la loc cald ...
       am uns cu ulei tava (tava cu găurele, prezentată mai sus) ...
       am refrământat cu puţin ulei aluatul şi l-am aşezat pe tavă...
       am înfipt rahatul (tăiat mărunt), bucată cu bucată,  în aluatul aşezat pe tavă (uşor ca să nu treacă aluatul printre găurelele tăvii) cât se poate de adânc în aluat (după gust) ...
       am uns aluatul pe deasupra cu gălbenuşul (spart separat) ...
       am presărat cu zahăr tos pe deasupra...
       am introdus în cuptor tava de pizza (tava cu aluatul, aşezată deasupra celeilalte tăvi goale), la foc mic, aproape 28 minute...
       în ultimele minute, am dat focul la mai mare (la cuptor)...
       am scos din cuptor tava cu produsul copt...
       am presărat cu zahăr pudră, vanilat...
       ... şi a fost foarte bun!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu