vineri, 15 septembrie 2017

jurnalul (217)



Azi ... 15 septembrie, ora 22.20
Septembrie ... se prezintă ca o lună plăcută ! sper ca noul val de caniculă, ce va veni, să fie o caniculă mai domoală...   
Am avut … o săptămână cu zile care mai de care mai ciudat de ''încărcate'', cu evenimente la care m-am descurcat bine, la altele mai puţin bine... acolo unde am fost mai puţin ok, am dat vina pe zbuciumul acestor luni de caniculă continuă, plus o ''încărcătură-full'' pe la mine, prin cap... oftez !
Am gândit … mult - în timp ce udam azi - la perioadele de şcolarizare, plus micile specializări periodice (că aşa era şi înainte de 1989...) dar şi după, o perioadă de timp... am încercat să învăţ din multe domenii... dar cum am rămas un picuşor cam nespecializată într-un anume domeniu, Bunul Dumnezeu mi-a oferit şi această ocazie - un picuţ cam forţat ! - şi am lucrat o perioadă nici prea scurtă, nici prea lungă - atât cât s-a putut ca să nu ajung într-un chin insuportabil... - la bucătăria unui restaurant: acolo am învăţat multe, altele nu s-au lipit de mine ca apa de gâscă (am început de la 0 şi cred că am ajuns la nota 1-2, pe o scară largă de cifre)...     
Recunosc ... că nu suntem prea tari în caz că unul dintre noi are câte o suferinţă ! dar eu sunt - vrei, nu vrei - ''moaşa'' familiei... când ai copii mici, ai grijă mai mare mai ales după ce încep să meargă, pentru că încep, inevitabil, căzăturile !!! mi-am adus aminte azi de câte ori cădeam când eram nici prea mare, nici prea mică: nu aveam feţe la genunchi (nici la pantaloni, nici la carne) !!! oftez ! mami când cade, se ridică repede şi de multe ori uită şi că a căzut ! ticuţu mai se împiedică uneori - nu prea are semnale bune din partea unuia din picioare - şi, azi, eram în grădină amândoi, a plecat de pe bancă şi după ceva timp am auzit cum mă striga disperat: se împiedicase şi căzuse ! bine că a căzut pe pământ şi s-a julit uşor la un genunchi şi la o palmă... mai trist este pentru mine că eu am grijă de dezinfectare şi pansare - pe el îl ustură şi mai este şi mare fricos... - şi trebuie să fiu rezistentă, dură, şi să-i dau cu soluţie dezinfectantă şi să-l pansez... mami n-a reuşit să stea prea mult cu privirea la ce făceam amândoi (adică eu ''lucram'' zgârieturile şi ticuţu se văicărea când mai tare, când mai încet)... ca un copilaş ! apoi ne-am adus aminte împreună de momentele copilăriei mele, când alergam şi cădeam !  
Bucătăria ... e liniştită acum... sunt doar eu şi leptopul... aaaaa, şi mai am ceva dintr-o sticlă cu must!!! tăticuţu a fost singur acasă, ieri după-amiază, şi nu ştie cum o chema pe prietena ce ne-a adus mustul ! noi nu avem aşa de multă viţă-de-vie ca să facem must, aşa că mustul primit a fost o mare bucurie !!!   
Sunt jumătate îmbrăcată ... pentru că am reuşit ''să nu mă dezbrac de tot-să nu mă îmbrac cu toate''... 
Nu am reuşit să citesc ... ceva... am câteva cărţi (alese din bibliotecă) pe care le tot plimb, o dată cu mutările mele prin casă... 
Aşteptăm ... weekend-ul...  
Puiu s-a obişnuit ... iarăşi cu reîncălzirea vremii.. are minute de plajă, apoi trece la umbră... mănâncă exact ca un copil răsfăţat - ne rugăm de el ! ce este bine este că nu mai plânge pentru că doarme la el acasă ! s-a obişnuit ! seara este frig şi nu voiam să tremure pe terasa casei...     
O regulă a familiei ... pe care - cred că o moştenesc de la tăticuţu - este de a ne aşeza în faţa tv-ului şi să vedem canalele preferate, la locul programat ! dar de câteva zile, am semnat trecerea la cablare (nu mai vrem cu antenă parabolică) cu fibră optică, dar totul s-a făcut într-un ritm sincopat: telefon de solicitare, vizită din întâmplare a unor tinere pentru semnarea noului contract, telefon pentru resesizare, instalare pe jumătate a sistemului de cablare, solicitare de receiver din altă parte... acum suntem în faza intermediară şi ne este greu să ne adaptăm: eu am programat puţin canalele dar nu sunt toate cele dorite (pe celelalte le vom viziona după finalizarea instalării solicitate)...   
Am deja ... multe activităţi stabilite pentru mâine - aseară, am întocmit o listuţă cu urgenţele de realizat (ca să le finalizez şi să nu încep altele...) şi azi a funcţionat ! voi face o altă listuţă şi pentru mâine ca să finalizez altele... am ajuns să uit unele şi mă trezesc, brusc, că nu am finalizat câte ceva care îmi trebuie... zic că e de vină canicula repetată ! oare ?!   
Pentru final:  am pregătit secvenţe cu o micuţă şi drăgălaşă prinţesă ce va cânta întâi în limba română:

şi apoi în limba japoneză:

10 comentarii:

  1. Imi place teribil cum scrii jurnalul1 Ai tu un stil al tau personal si cred ca te-as recunoaste din o mie! :))
    Iarasi canicula? Noi ne bucuram ca avem 17-18 grade saptamana viitoare! Sa ai un weekend minunat! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      noroc cu aceste internet că am reuşit să-mi las liberă dragpstea pentru scris ! ca tot omul am avut diverse înclinaţii care au rămas undeva în interiorul personalităţii mele - mici talente insuficient dezvoltate -, acum periodic reuşesc să scriu câte ceva, din toată inima !
      mă bucur mult că mi-ai citit ''jurnalul'' ! nu a fost ceva prea vesel dar asta ţine de realitatea noastră ca familie !
      da, la noi, azi, a fost foarte cald !
      pupic !

      Ștergere
  2. Ce mult îmi place cum scrii! E liniștitor și-mi dă o stare de bine.
    „Tăticuțu”, așa îl alintă și fiica mea pe taică-său. Uneori îi spune „taicule”, iar când vrea să ne amuzăm, spune „taicul, cu L mare”. :))
    Weekend frumos! ❤️️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      scriu câte ceva din viaţa noastră ca familie, a mea personală !
      de fapt, lui tăticuţu îi spun des ''ticuţu'' - aşa i-a zis surioara mea - dar aici scriu mai mult ''tăticuţu'' pentru a se înţelege mai uşor personajul descris ! scriu cu multă plăcere ! mă bucur că vii şi îmi citeşti pagina de ''jurnal'' !
      pupic !

      Ștergere
  3. Iti doresc sa ai un weekend cat mai linistit, draga Prietena!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mulţumesc frumos pentru urare !
      oare mai există weekend liniştit ?! nu prea l-am avut pe acesta, liniştit !
      pupic !

      Ștergere
  4. La mine se aud mai tare instrumentele si n-am prea inteles cuvintele cantecului, dar imi place ritmul melodiei. :)

    Oh... Cred ca acest an a fost unul al "cazaturilor" - numai in imediata mea apropiere au patit-o cateva persoane (unele mai rau, altele - din fericire - s-au ales doar cu julituri sau doar cu durere temporara); si am aflat despre multi altii care au cazut... :(

    Nu-mi pot imagina "furtuna" care se dezlantuie uneori in sufletul si mintea ta dar o simt din randurile pe care le-ai lasat aici. Iti doresc sa ai parte de cat mai mult senin si sa poti depasi toate obstacolele care apar.
    Nici eu nu ma descurc prea bine cand trebuie sa ajut pe cineva care imi este foarte drag. :)

    Saptamana cat mai buna iti doresc! Azi, la noi s-a zis cu canicula (nu stiu pana cand) - n-a fost frig, dar a si plouat, a fulgerat, a tunat... :)
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mulţumesc frumos pentru cuvintele calde, de încurajare, pe care mi le-ai scris !
      este dureros să mă ocup de ''micile zgârieturi'' pentru că ştiu că sunt legate de multă spaimă şi suferinţă - şi eu mai trebuie să vin periodic cu dezinfectantul !!!
      la noi a fost tare cald în weekend şi este şi acum ! vara aceasta, pe la noi, ploaia a fost foarte rar ! mulţumim Bunului Dumnezeu că ne-a ferit de furtuna ce a străbătut aseară unele judeţe ale ţării !
      pupic ! multă sănătate vă doresc !

      Ștergere