luni, 12 decembrie 2016

despre domniţa de altă dată...

... portretul plin de farmec al unei domniţe din timpuri demult apuse:
''Verzi-tulburi ochii-i galeş revarsă pe sub gene
  Ispita pătimaşă şi doru-nveninat.
  E-naltă, cu păr galben, cu mersul legănat,
  În grelele-i veşminte păşind măreţ şi-alene.
         Mişcările-i sunt line, molatece, viclene,
         Şi dulcele-i grai curge duios şi răsfăţat.
         Dar, cine-i cată-n faţă se pierde săgetat
         De negrul arc ce-mbină trufaşele-i sprâncene.
  Muiată-n nestimate şi-n horbote de fir,
  În mâna-i - spelbă floare de ceară străvezie -
  Ea poartă pe subţirea năframă nărămzie
         Ca un potir de sânge un roşu trandafir -
         Şi, tot ca el, rănită în plină tinereţe,
         Tânjeşte, se-nfioară şi moare de tristeţe.
''
                   (MATEIU ION CARAGIALE, ''DOMNIŢA'')

4 comentarii:

  1. multumim de versuri, de muuult nu am dat peste ele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      sunt perioade când poezia îmi linişteşte sufleţelul zbuciumat !

      Ștergere
  2. O descriere cat se poate de frumoasa! Te îndragostesti de domnita doar din versuri ...
    Eu mereu am zis ca m-am nascut intr-o epoca gresita!
    Despre sufletelul tau zbuciumat, spun asta:

    „Cel mai ușor lucru este să rănești sufletul cuiva, căci sufletul umblă desculț și pașii lui culeg toți spinii unei zile.” — Gabriel Liiceanu
    Te rog ai grija de el si ... pupici!<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      am o mare simpatie pentru domniţele care au fost ! adesea aş dori să descopăr poveşti din trecutul tumultuos al celor care s-au dus... am scris câte ceva despre unele domniţe descoperite de mine prin căutări în domeniul virtual şi mai puţin virtual... poezia este rescrisă aici din dorinţa de a ajuta la completarea portretelor acestor domniţe cu vieţi pline de mister...
      istoria a fost scrisă şi de aceste minunate domniţe mai puţin cunoscute !
      adesea mi-e sufletul zbuciumat şi evadez căutând...

      Ștergere