joi, 6 august 2015

despre ... beţişoare

... un subiect ce m-a captivat ori de câte ori vizionam filme japoneze: beţişoarele... 
... m-au uimit japonezii - din filmele vizionate - cu câtă dexteritate utilizau beţişoarele şi când mâncau  orez (eu aş muri de foame până să ajung să iau ... orez cu beţişoarele)!!! 


... am aflat că în japoneză se numesc hashi sau otemoto...
... ca multe altele împrumutate, în arhipelagul nipon beţişoarele au fost preluate tot din China - unde unul din motivele utilizării fiind şi îndepărtarea principiului de violenţă reprezentat de cuţit şi furculiţă ...
... am aflat că beţişoarele japoneze nu sunt ca toate celelalte utilizate în ţările asiatice ci sunt mai scurte, din bambus sau lemn şi sunt lăcuite...
... am îmţeles că beţişoarele sunt standardizate ca dimensiune....
... dar există beţişoare de alte dimensiuni pentru copii şi femei ...
... unele beţişoare sunt oferite şi drept cadou, unele chiar drept cadou la nuntă !
... am găsit o adresă simpatică unde se mai poate citi câte ceva despre ... beţişoare:
http://www.unica.ro/articol/stii-sa-folosesti-corect-betisoarele-138246

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu