vineri, 10 iulie 2015

o stea între stele...

... de când am deschis ochii pe ... cărţi, am iubit povestirile, poveştile, basmele...
... ce să mai zic de minunata lume din ...''O mie de nopţi'' ( https://ro.wikipedia.org/wiki/O_mie_%25C8%2599i_una_de_nop%25C8%2 )...
... incredibila lume a lui Aladin, apoi întâmplările pline de învătăminte ale califului Harun al-Rashid... 
... mai târziu, pentru mine, toate au început să prindă viaţă vizionând filme ce împleteau mituri şi tradiţii din complicata lume arabă ... 
... cel care m-a fermecat tot timpul, jucând în filme plăcute sufleţelului meu - însetat de lumea plină de mistere - dar şi având o înfăţişare plăcută, mai ales ... strungăreaţa lui atât de simpatică - Omar Sharif  ( https://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Sharif )!!!
... mult mai târziu, am înţeles că acest minunat actor era egiptean - pentru mine Egiptul făcea parte dintr-o lume aparte: piramide, preotese ... mister ce se amesteca, în imaginaţia mea, cu incredibilele cărţi ce se aflau în cea mai mare bibliotecă antică - arsă cândva - din Alexandria ...
... am reuşit să găsesc pe youtube minunate interviuri:
... cel realizat de TV5 Monde:
 ... apoi interviul realizat de RAI 1:
  ... cu modestie şi un minunat bun simţ, un minunat nomad ... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu