vineri, 19 iunie 2015

jurnalul (102)



Astăzi (data/ora)... vineri, 19 iunie, între orele 17.34 - 22.00
Ziua de azi ... a fost liniştită... greul a fost ieri ! am cărat lemne, în două transporturi, atât cât am putut căra noi două, eu cu mami... mami a fost cercetaş, a văzut copacii, tăiaţi şi aruncaţi unul peste altul, la prima oră şi apoi m-a mobilizat şi pe mine... lacome amândouă, eu tăiam crengile cu toporul: cele de mărime mijlocie erau pentru mami, trunchiurile groase erau pentru mine... era zăpuşeala de după o noapte de ploaie... nici toporul nu mă mai asculta, ieşea din coadă ! mami începuse să se plângă la final, nu mai putea dar ... am ajuns cu bine acasă - mulţumim Bunului Dumnezeu pentru ajutor !!! acasă ticuţu ne aştepta îngrijorat că fetele lui se epuizează... nici nu puteam să intrăm bine pe poartă (cea din spatele grădinii) că bodyguarzii ne şi luau lemnele în primire ca să le cerceteze şi să le ''însemneze'' ... ''circ'' mare !!!    
Gândirea ... este bună dar de multe ori nu prea am timp mult pentru aşa ceva...activitatea din vară ţine de multă muncă în aer liber, ca un bun executant, cu multă perseverenţă !       
Am învăţat ... multe despre plante şi pomi !    
Fizic ... sunt tare obosită când vine seara dar este o oboseală strâns împletită cu o mare bucurie !   
În bucătărie ... tocmai am terminat de frământat o turtă ... acum este la cuptor ... de câteva zile, după ce se termină activitatea zilei, eu trec să frământ şi să coc turtică ! ne place foarte mult !     
Sunt îmbrăcată ... în: pantaloni scurţi, maieu  ... 
Am citit ... un mesaj de la surioara mea - de obicei aceasta este lectura mea cea zilnică !
Aştept ... în fiecare zi ''programul' de lucru'' - fiecare zi este diferită de cea dinainte ! noutatea şi prospeţimea fac activităţile foarte plăcute !       
Majoritatea realizărilor ... sunt legate de grădină: am pus arac la fiecare roşie, am tăiat periodic iarba, am cules muşeţel şi pătlagină aproape zilnic, curăţenie prin casă ...mami a găsit şi coada şoricelului pe şanţurile mai puţin îngrijite... noroc că a plouat noaptea de câteva ori în săptămâna aceasta şi am mai încetat cu plimbatul bidoanelor cu apă !   
Ascult ... la tv o emisiune de comentarii politce, preferată de ticuţu, scriu ''jurnalul'' iar cu mami am reascultat (pentru a nu ştiu câta oară) ... parodia pamflet 'Viorele, Viorele'':

- ce ne distrează enorm, seamănă cu un banc bun din cele ce auzeam înainte de 1989 ! cândva, în nişte ani de după 1989, singura noastră ''oază'' de amuzament erau spectacolele Divertis, mai vă aduceţi aminte ?
  
Munca ... noastră este frumoasă vara: parcă sunt în vacanţă ! cât am cărat lemne, am avut şi o parte plină de copilărie, frumoasă: eu culegeam vişine (că sunt mai înaltă !) şi mâncam, râzând, apoi cu mami pentru a scăpa de sete !!!            
Prefer ... spectacolele de comedie, emisiunile distractive dar nu de prost gust !  
Sper ... să fie o vară mai veselă ! azi am recreat, pe terasă, un colţişor ce ne aduce aminte de micul dar drăgălaşul nostru balcon, cu 2 băncuţe (special realizate de un meşter la oraş pentru balconaşul nostru, după o schemă realizată de mine), o măsuţă pliantă şi aparatul cu cd-uri aşezat la mijloc ... tare mulţumiţi, mami şi ticuţu au savurat, acolo, câte o cafeluţă şi un capuccino, vorbind despre multe şi uitând că sunt la ţară ! (asta mi-a creat o mare mulţumire sufletească - am citit cândva că fericirea se obţine din mici bucurii !)      
Postez ... o melodie care mi-a plăcut cândva şi acum am regăsit-o interpretată de o formaţie de care nu ştiam nimic dar vocea mi-a plăcut mult :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu