miercuri, 11 iunie 2014

la muşeţel...

... zi după zi, este tot mai cald...
... din toate activităţile cotidiene, cea mai plăcută pentru mine este ... să umblu liber prin grădini, în căutarea muşeţelului ...
... înainte, acum câţiva ani, nu aveam aşa de mult şi sănătos muşeţel în grădini ...
... anul acesta, am schimbat stilul de muncă în grădini - puţin obligată de soartă ... 
... aşa am ajuns să cunosc aproape orice mic colţişor al grădinilor ...
... am plivit şi muşeţelul, l-am udat sistematic şi rezultatul: minunate buchete de muşeţel prin tot felul de zone ale grădinilor... şi are flori atât de frumoase, atât de sănătoase ...




... periodic, îmi iau pălăriuţa bleu, cu o fundiţă frumoasă, tot bleu - protecţia faţă de soare -, în pantaloni scurţi şi un maieuţ, o cutiuţă pentru colectat flori de muşeţel şi ... la drum - în grădină!
... bineînţeles, urmărită din scurt, de bodyguarzii mei - Luţu şi Puiu - care iubesc şi ei muşeţelul ... când culeg mai cu drag muşeţel, mă trezesc cu Puiu care se apropie şi el de locul unde mă aflu şi începe să mă ''saboteze'': miroase florile de muşeţel, se rostogoleşte prin buchetele de flori de muşeţel ... eu ţip dar cine să mă asculte?! Puiu?! sau Leu  - ?! - păi el e şi mai mare şi când se aşează pe muşeţel, nu-l mai pot ridica curând ...
... când se satură căţeii de joacă şi mă lasă în pace, eu umblu desculţă, mă aşez cu plăcere pe jos, pe pământul încălzit de soare sau la umbra unui pomişor ... şi adun, floare cu floare, muşeţelul, chiar şi câteva ore, cu răbdare ...
... şi în acest timp, aud păsărelele ciripind, văd fluturi diafani, gâzele şi insectele sunt peste tot ... chiar şi o gărgăriţă am văzut aproape de mine ...


... mai adie şi vântul uşor ...
... şi mă simt atât de liberă, cu gânduri libere să zburde vesele, ca un copil ... 

4 comentarii:

  1. Ce frumos! Si eu ador musetelul iar sotul meu bea numai ceai de musetel, pur si simplu asta ii place cel mai mult!
    Imi aduc si eu aminte cu mare placere de perioadele din copilaria mea cand mergeam la cules de musetel dar si de zicala noastra amuzanta "Noi, cu muschii ca otelul/ vom culege musetelul!" :-))
    Numai bine iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      nu ştiam amuzanta zicală!
      oricând doreşti un ceai de muşeţel, ştii unde mă găseşti!!!
      cu drag, îţi doresc o seară minunată!

      Ștergere
  2. NU culeg musetel,dar imi place sa stau in natura.Azi am stat la bloc si abia astept maine sa ma duc la cabana,sa ma cert cu vrabiile si sa dau apa la albine.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      te-ar înveseli mult muşeţelul - are o veselie a lui pe care o transmite !!!
      cu drag, îţi doresc o seară minunată!

      Ștergere