miercuri, 30 aprilie 2014

despre baia fierbinte...

... urmărind o emisiune pe tv, am descoperit un fragment privitor la staţia spaţială şi viaţa celor ce se află acolo, periodic...
... aşa l-am descoperit pe micuţul japonez (m-am bucurat ca la întâlnirea cu o rudă...) ... 
... era pe staţia spaţială şi avea programul său acolo, ca toţi ceilalţi - nu ştiu dacă erau mai mulţi, eu am văzut doar 2 (unul era japonezul)..
... japonezul era Koici Wakata şi era tare simpatic acolo, în spaţiu ...
... li se puneau întrebări despre viaţa de acolo, şi întrebările veneau în direct, prin intermediul Internetului ... 
... normal că au răspuns frumos şi politicos amândoi la toate întrebările!
... dar ceea ce m-a atras şi m-a făcut să scriu aici despre acest subiect a fost răspunsul japonezului la una din întrebari, şi anume la următoarea: ''ce-i lipseşte acolo, în spaţiu? ... sushi ?...''  
... simpaticul astronaut japonez a răspuns, foarte politicos (aproape cam aşa erau cuvintele lui): ''imi lipseşte o baie fierbinte...''  
... aşa-i că este un răspuns de japonez ? ... îmi venea să-l pup - chiar dacă era ceva filmat demult !!!
... când în alte colţuri ale lumii, în trecut, nu se ştia de noţiunile minime de igienă, în arhipelagul nipon baia fierbinte era ceva normal şi în cel mai mic sătuc...
... am căutat pe Youtube ceva legat de băi şi am găsit un minunat filmuleţ ce prezintă câteva imagini de vis din staţiunea Ryoko, de lângă Tokio, şi bineînţeles şi zona băilor fierbinţi - atât de relaxante -:

22 de comentarii:

  1. Desigur , santem diferiti !
    Cat am mers amandoi la gradi nu am observat , dar acum disccrepantele devin vizibile pe ici , pe colo , in punctele esentiale ...
    Evident , periuta de dinti , betisoarele de urechi , " drobul de sare " unele din povestile lui Creanga , sant periculoase ... Dar progresul nu implica si risc ?
    Dronele de care vorbeam cu atata abnegatie anterior nu prezinta riscuri . Sunt omologate , certificate , aprobate . Au sub 1kg. , tactate la motoroase electrice , cu sisteme propii de siguranta care le aterizeaza fortat si lent in caz de necesitate . Nu se prabusesc in capul nimanui . Cu toata bataia de cap pe care o am cu aprobarile de zbor , de filmare , spatiu delimitat strict - am mari satisfactii !
    Filmarile panoramice sant de exceptie , apropiate de cele facute din elicopter la joasa altitudine . Inchipuieste-ti filmari facute de la inaltimea unui bloc cu 10 etaje si vei intelege . Pe Youtube exista cateva postari .
    Dar cel mai grozav lucru este urmatorul :
    Drona mea fiind un mini elicopter de 3,8 kg . se include in categoria aparatelor de zbor . Asa ca la ridicarea ei , devine operationala procedura de monitorizare a celui mai apropiat centru de trafic aiero . Procedurile sant standard si stricte , ceea ce-mi confera senzatia ca particip efectiv la zbor si chiar daca am doar un mini elicopter iar eu sunt un pitic , ptr . un timp devin pilotul propiului meu aparat de zbor . Senzatia este greu de descris sau de perceput !
    Probabil ca toate acestea nu-ti suscita interesul si cuvintele mele se vor constitui intr-un comentariu neavenit.
    Inteleg ca ne jucam separat ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ştiu că există drone şi sunt o creaţie de excepţie !
      felicitări pentru pasiune şi îţi mulţumesc pentru datele furnizate!
      dar nu trebuie să te superi ... nu am zburat niciodată !
      sunt o copilă ce visează încă la păpuşi ... de aceea am ales ''joaca'' cu Robi !

      Ștergere
  2. Cred ca si ai nostri faceau bai fierbinti pe vremuri unde eau astfel de izvoare.Mie imi place apa ,dar nu fierbinte.Felixul ,cu apa lui m-a atras din nou in vara asta.Deci relaxare totala .Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      cred că japonezii au avantajul (sună cam ciudat...) de a locui într-o zonă plină de vulcani ... de aceea au ape termale mai la îndemână!
      o seară plăcută !

      Ștergere
  3. Ptr. exemplificare :

    YouTube

    Filmare aeriana in Muntii Carpati rezervatia naturala Bucegi - FPV tricopter drone.
    --de la Dragu Mihai Daniel--
    _____________
    YouTube

    Blown by the wind over Bucharest - by FAE in full HD
    --de la Dragu Mihai Daniel--
    _______________
    YouTube

    Delta din Bucuresti - aierial video from drone - by FAE .
    --de la Dragu Mihai Daniel--
    _______________
    YouTube

    Interviu despre drone si Bucuresti cu Dragu Mihai Daniel la TV Money Channel
    ________________
    YouTube

    Permis romanesc ptr. Drone
    ________________

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am să vizitez youtube la adresele furnizate !
      sincer: să ai parte de cât mai multe filmări minunate ...
      cred că am mai vizionat filmări realizate de tine - fără să te cunosc - şi le-am admirat (''subscribe'' dar fără comentariu) ...

      Ștergere
  4. .°º。✿✿° ·.
    Muito lindo, a música, o ambiente... amei o vídeo.

    Bom fim de semana!
    Ótimo mês de maio.
    Beijinhos.
    Brasil..°º。
    ✿✿° ·.

    RăspundețiȘtergere
  5. Obrigado pello feedback e comentarios !
    Quando e minha e postei aqui vocé leia o blog romeno lai " Amiga japonesa " .
    As video que vi vocé vala feito con uma pequena video em um pequenino helicóptero . Imagens do meu pais no contiente da Europa - Romania .
    A musica nâo tem fronteiras . Amo o fado ! Amo Amalia Rodrigues ; Cesaria Evora ; Ana Moura ; Mariza !
    Recomando que vocé ouvir música Ballad Romeno -Porumbescu ( Balada - Ciprian Porumbescu ) .
    Convencido como vocé qosta!
    Saudacöes !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. thank you!
      yes, I like the music ... everywhere !
      I like Amalia Rodrgues and Cesaria Evora !
      nice weekend with music !

      Ștergere
  6. Prietena japoneza - multumesc si eu ptr.timpul si spatiul acordat !
    Despre dorinta de zbor - pot spune ca este identica cu personalitatea conturata si independenta de toti si toate . Nu se invata ! O ai in gena , in suflet , din prima clipa ! Daca nu o ai ramai pieton toata viata ...
    Cand vei mai creste vei intelege asta , precum si exprimarea mea dintr-un comentariu anterior in care precizam ca viata ne-a dat aripi sa zburam , iar nu sa ne tărăm ...
    Nu m-am substituit tie , dar am raspuns comentariului brazilian din bun simt national ...
    De altfel voi intra eu prin conturile mele pe blog.ul si in contact cu dragalasa respectiva - are sensibilitatea si caldura specifica lor si cred ca prieteniile dezinteresate ori muzica si dragostea de frumos nu au frontiere .
    Cu stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trist dar adevărat: am fost şi sunt un ''pieton toată viaţa''...
      am ''aripi'' prin visare de când mă ştiu, uneori visez cu ochii deschişi ...
      deşi am crescut, am rămas aceeaşi copilă visătoare!
      îmi place să îţi scriu (păcat că eşti ''anonim'') !

      Ștergere
  7. P.S.
    Am vrut sa spun referitor la comentariul in portugheza facut mai sus de tine si imediat sub ea ca l-am scris eu drept raspuns la aprecierile ei privind muzica si imaginile din clipurile realizate cu drona de care vorbeam . Evident am tradus comentariul tot in portugheza . Mi-a placut faptul ca apreciezi gen muzical FADO -Amalia si Evora pe care le-am specificat .
    Poti sterge comentariul meu.
    Cu stima !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. îmi place comentariul tău - am totuşi probleme la traducerea din portugheză - dar muzica portugheză, reprezentată de Amalia şi mai ales Evora, o iubesc cu adevărat ... de fapt e greu să scriu ce domeniu al muzicii îmi place mai mult ... iubesc sunetul muzicii!

      Ștergere
  8. Multumim pentru filmulet.Imi place nespus modul lor de viata...Casele lor atat de frumos portionate si atat de aproape de natura...Un vis...sa iesi din camera direct in gradina..."Prispele" acelea ale lor la fel...imi plac nespus...
    O zi frumoasa draga mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      e greu, pentru câteva rânduri şi fără să jignesc specificul nostru naţional, să scriu despre dragostea japonezilor pentru apă şi mai ales fierbinte !!!
      iar casele lor sunt perfecte pentru mediul lor - nu îmi pot imagina o căsuţă de-a lor pe meleagurile noastre !!!
      şi eu îţi doresc, cu drag, un sfărşit de săptămână cât mai plăcut!

      Ștergere
  9. Ha , ha , ha - confuziile au mers la sir :
    1- Comentariul in portugheza primit de la vizitatoarea ta iti era destinat cred . M-am grabit eu sa raspund si chiar daca am adus elogii unor Entitati ca Amalia si Evora , facand si trimitere la Balada lui Ciprian Porumbescu , se chiama ca tot un comentariu neavenit a fost , chiar daca tu l-ai acceptat cu eleganţa si intelegere . Imi cer respectuos scuze ptr. imixtiune pe blog.ul tau !
    2- Am ales dintr-o multitudine de postari doar clip.urile lui Dragu Mihai drept exemplificare a discutiilor despre drone . Evident filmarile sale nu-mi apartin . Am toata consideratia ptr. acest Zburator care desi ramane la sol are sufletul avantat spre zarile albastre !
    Este adevarat ca eu am cea mai performanta drona pe care am licitat-o de la cei care efectuau supravegherea aeroportului din zona mea . Insa nu-mi postez nicaieri filmarile , ramanand un anonim asa cum ai sesizat si tu .
    Lasa ... nu te intrista ! Intentionez sa achizitionez un moto-deltaplan , care sa-mi permita zborul efectiv la altitudini rezonabile . Asa ca tu sa cosesti iarba din gradina deoarece intr-o zi voi ateriza fix in gradina ta !
    Si cine stie - poate candva , peste multi ani , voi avea elicopterul meu mititel , mititel , dar al meu .
    Si desigur voi face primul zbor si aterizarea tot unde stiu eu mai bine , adica in gradina la tine !
    Deci privirea si atentia la iarba si la cer !
    Ai inteles ?
    Măi , măi , măi , ce ti-e si cu Zburatorii astia ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ok-m-am lămurit cu toate aceste explicaţii postate de tine!
      oricum, sper să se oprească ploile şi să nu mai crească iarba - că doar scopul vieţii mele de acum nu este doar ... cositul!
      să ştii că mi-a plăcut poezia ''Zburătorul'' de Ion Heliade Rădulescu ...

      Ștergere
  10. Daaa ? Ei , atunci stii glumita cu Zburatorii ?
    Cum nu o stii ?! Cu titlu de exceptie o sa ti-o spun eu ca oricum nu ne aude nimeni aici si suntem doar noi doi ... Si apoi mai adaugam o pata de culoare pe cenusiul japonez si ploile luminoase ori vesele ( ! ) .
    Deci :
    EA - sobra dar si delicata - uneori calda dar de cele mai multe ori inghetata - EA deci dormea , dupa o zi de activitati cotidiene , rutinante , monotone ...
    Si iata ca in visul EI ( desi crescuse , avea o varsta , dar isi pastrase visele si deseori visa cu ochii deschisi ) - in visul EI coboara Luceafarul - elita Zburatorilor .
    Numai ca in momentul cand Luceafarul intra pe fereastra , EA indignata striga : Nu ! Nu !
    Si desigur cand Luceafarul se apropie de pat aplecandu-se asupra ei ptr. a-i sopti la ureche vre-o formula de salut de genul SASHIBURI ( in traducere japoneza = bine te-am regasit ), in momentul acela EA cea mai serioasa si mai inflexibila , striga iar : Nu ! Nu !
    La care , enervat , Luceafarul ii da replica : " CUM DORITI DOMNISOARA - ESTE VISUL DVS. - FACETI CE VRETI CU EL ! "
    Aceasta a fost glumita cu Zburatori . Nu ma astept la aprecieri ori macar o tentativa firava de zambet .
    Nu ma astept la nimic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ştiam ''glumiţa''...ok-mulţumesc pentru încercarea de a aduce un zâmbet în monotonia vremurilor ...

      Ștergere
  11. Da ' nu mai ai nici o jucarie ?
    Chiar nici una ?!
    Atunci am eu :
    aripi.argintii@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt perioade când, chiar dacă iubesc joaca copilărească, apar situaţii pline de tensiune care mă solicită atât de intens încât uit să mă mai ocup de sufleţelul meu ...
      aşa a fost acum, în această perioadă, şi îmi doresc, din toată inima, ca să nu se mai repete!
      când îmi voi reveni la ''matca'' mea sufletească, cu dragă inimă îţi voi onora invitaţia!
      oricum, apreciez ''aripa'' de ghiduşie ce mi-ai transmis-o!
      şi mulţumesc frumos că ai revenit pe la mine!

      Ștergere