vineri, 17 ianuarie 2014

despre ... kendama

...am aflat, cu întâziere, despre un joc popular în Japonia şi nu numai aici (pe Youtube există multe postări)...
...iată jucăria numită kendama:  
         
...există asociaţii/cluburi dedicate acestui joc...
...au petreceri in grup unde se delectează cu acest joc, cu întreceri denumite: dama jim !
...există adevărate campionate anuale, cu premii mari ...
...pe Youtube am găsit filmări privind întreceri în mulţi ani...am ales filmuleţul denumit ''Kendama USA Japan Tour 2012'' având şi imagini frumoase din Japonia...

4 comentarii:

  1. Este interesant pentru mine si o noutate.Am doua cunostinte ale caror fete sunt la fel de pasionate de Japonia si cultura lor.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      eu zic că este un joc de îndemânare foarte util copiilor deşi am văzut că nu are recomandare pentru vârstă!!!
      weekend plăcut!

      Ștergere
  2. Urmarind filmulteul de mai sus, parca, parca am mai vazut undeva citeva secvente - poate in vreun spot publicitar. Cred ca ar fi un joculet bun si pentru copilasii de la noi - dezvolta abilitatile motrice si te obliga sa te gindesti la ceva "strategii". :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită!
      într-adevăr şi eu îl consider un joc util copiilor! şi nu numai+am văzut organizări de petreceri, după amiaza, unde toţi participanţii se distrau în grup - ''dama jim'' - aşa cum într-un anume timp distracţia era de a cânta !!!
      weekend plăcut!

      Ștergere