joi, 26 aprilie 2012

de ce... prietena japoneză?

       De ani mulţi, de foarte mulţi ani... am fost atrasă de lumea fascinantă din arhipelagul japonez...
       Am citit tot ce am putut găsi despre viaţa modernă, obişnuită a unui japonez sau a unei japoneze, despre minunata viaţă culturală, despre respectul pentru tradiţii dar şi curiozitatea continuă pentru noutate,  despre zbuciumul acestui popor străbătând istoria ... am vizionat multe filme create de japonezi sau de alţii (fascinaţi de acest popor) ...
       Am reuşit să am şi o mică colecţie: o moneda japoneză (primită cam prin 1993, în Gara de Nord din Bucureşti, de la un băiat japonez cu care am schimbat reciproc monede din ţările noastre !), câteva romane cu actiunea în Japonia, 1 album foto despre Japonia, o carte despre istoria Japoniei, o carte despre cultura japoneză, câteva CD-uri cu filme japoneze ... şi ceea ce contează cel mai mult pentru mine ... posibilitatea recentă de a viziona programul tv ''NHK World''!
       Cunosc puţine cuvinte japoneze ... aşa pentru pură plăcere!
       Am suferit ori de câte ori am auzit de cutremure ... taifunuri ... marile  pagube şi suferinţe provocate de evenimentul trist din 2011 ... 
       Admir pe zi ce trece acest popor educat, admir modul cum ştie să se organizeze ca să depăşească momentele grele ...
       Mă minunez că există aşa ceva pe lume ... 
       Ori de căte ori sunt zbuciumată şi prea afectată de viaţa mea cotidiană, care de atât de multe ori nu se desfăşoară aşa cum ar trebui (oare eu nu sunt ok ? sau societatea/colectivul... din care fac parte este total diferită/diferit de structura mea interioară ?... şi mă fac să sufăr enorm şi să devin din ce în ce mai interiorizată, mai tăcută ... un simplu executant al unor cerinţe de moment pentru a realiza ce trebuie! ) ...  mă gândesc la Japonia sau caut tv ''NHK World'' şi, brusc, uit de toată tristeţea mea şi parcă de când lumea sunt în arhipelagul japonez ...   
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu